Känn friheten och tryggheten från norrland

VPS Silver

Ta plats på en av våra virtuella Windowsservrar och få full kontroll över din drift. Passar dig som har höga krav på driftsäkerhet och prestanda.

För avancerade användare
Skala enkelt upp vid behov
Full access
1 GB/s anslutning

från SEK 295/mån

VPS Guld

Låt oss hjälpa dig med din serverdrift. Passar dig som behöver flexibiliteten av en egen server men hjälp av våra experter.

Windows Server
Prestanda & säkerhetskontroller
Automatiska backuper
1 GB/s anslutning

från SEK 495/mån

Vad är en virtuell server

En virtuell server innebär att du delar en fysisk server med andra, men den körs som en egen server. Det innebär att du får tillgång till samma funktioner som om du hade en egen fysisk server. Fördelarna är många men framförallt blir det billigare och det är mer miljövänligt. Vår miljö bygger på Microsofts virtualiseringsmotor, Hyper-V, vilket ger dig riktig hårdvaruvirtualisering med mycket hög prestanda.

En VPS körs i en s.k. värd (host) som hanterar flera virtuella servrar. Flera värdar samarbetar i ett kluster. Med ett sådant kluster gör det inget om en värd går sönder, måste tas ned för underhåll eller uppgraderas. I klustret flyttas en VPS runt mellan olika värdar under drift och vid behov. Själva filerna för varje VPS finns i ett annat kluster som hanterar våra lagringsresurser för extra hög tillförlitlighet.

Kontakta oss så berättar vi mer

Jämför servrar

 Nivå 1Nivå 2Nivå 3Nivå 4Nivå 5
Pris SilverSEK 295/månSEK 495/månSEK 795/månSEK 1295/månSEK 1995/mån
Pris GuldSEK 495/månSEK 745/månSEK 1095/månSEK 1595/månSEK 2495/mån
Lagring30 GB40 GB60 GB100 GB200 GB
Minne1 GB2 GB4 GB8 GB16 GB
CPU-kärnor1 st2 st2 st4 st8 st
Dataöverföring500 GB1000 GB2000 GB3000 GB5000 GB
OperativsystemWindows 2012 R2 Standard
Support via telefon och e-postJa
UppsägningstidIngen
Garanti45 dagar pengarna tillbaka

SERVICE- & SUPPORTAVTAL

Behöver du extra trygghet gällande driften av din server, då är det bra med ett serviceavtal.

Hör av dig så berättar vi mer!
+46 (0)952 539 30
sales@vildmarksdata.se

Visa detaljerad specifikation av serviceavtal
 NIVÅ 1NIVÅ 2NIVÅ 3
Pris per månadSEK 0SEK 500/månKONTAKTA OSS
Inställelsetid dag1 h10 min10 min
Inställelsetid nattNästa arbetsdagNästa arbetsdag1 h [1]
Support 08-17 [1] [2]JaJaJa
Felanmälan e-post dygnet runtJaJaJa
Felanmälan telefon 17-08 (natt)--Ja
Service (felsökning/avhjälpning) hårdvarufel/virtualiseringsfel dagJaJaJa
Service (felsökning/avhjälpning) hårdvarufel/virtualiseringsfel nattJaJaJa
Service (felsökning/försök till avhjälpning) virtuell server dag [3]NejJaJa
Service (felsökning/försök till avhjälpning) virtuell server natt [4]NejNejJa
Service (felsökning/ försök till avhjälpning) programvara dag [5]NejNejJa
Service (felsökning/ försök till avhjälpning) programvara natt [6]NejNejJa
Antal incidenter som ingår [7]024

Timpriser vid arbete utanför vad som ingår i de olika servicenivåerna ovan: Vardagar: 08:00-17:00, 800 kr per påbörjad timme. Kväll/Natt: 17:00-08:00, 1295 kr per påbörjad timme. Helger samt röda dagar: 00:00-24:00, 1695 kr per påbörjad timme.

  1. Som kund får du tillgång till ett journummer dit felanmälan görs utanför kontorstid. Felanmälningar annan tid görs genom vanliga kontaktsätt (formulär, telefon)
  2. Support ges på tjänsten virtuell server. Frågor gällande applikationer som körs i den virtuella servern kan vi gärna ta emot, men faktureras enligt gällande prislista för våra konsulttjänster
  3. Övervakningssystem kontrollerar att virtuell server svarar på ping och fungerar normalt. Vid larm så kommer vår supportpersonal aktivt att genomföra åtgärdsförsök (reboot, restart etc). Varje ärende som understiger 30 minuter dras mot inkluderade incidenter. Ärenden som kräver längre åtgärdstid än 30 minuter debiteras enligt specifikation nedan.
  4. Övervakningssystem kontrollerar att virtuell server svarar på ping och fungerar normalt. Vid larm så kommer vår jourpersonal aktivt att genomföra åtgärdsförsök (reboot, restart etc). Ärenden utanför kontorstid debiteras enligt specifikation nedan (dras ej från pool med incidenter).
  5. Övervakningssystem kontrollerar att applikation(er) svarar på ping och/eller fungerar normalt. Vid larm så kommer vår supportpersonal aktivt att genomföra åtgärdsförsök (reboot, restart etc). Varje ärende som understiger 30 minuter dras mot inkluderade incidenter. Ärenden som kräver längre åtgärdstid än 30 minuter debiteras enligt specifikation nedan.
  6. Övervakningssystem kontrollerar att applikation(er) server svarar på ping och/eller fungerar normalt. Vid larm så kommer vår jourpersonal aktivt att genomföra åtgärdsförsök (reboot, restart etc). Ärenden utanför kontorstid debiteras enligt specifikation nedan (dras ej från pool med incidenter).
  7. En inkluderad bank med incidenter (supportkontakter) som inkommande larm dagtid dras ifrån. Överstigande antal incidenter utöver den inkluderade nivån debiteras med 200 kr per st.